lördag 24 oktober 2009

Knas, knas...

Jag vet inte hur jag ska blogga för jag har ingenting att blogga om. Jag känner för att skriva ett knasigt inlägg.

Men jag är helt tom i bollen...

Men snart bär det av till tv:n, ska se Vinterviken med kladdkakan bredvid, utan kastruller..

Om jag inte vet vad det betyder så är det bara att köra in filmen och kolla.

Det är nog bäst att jag avrundar så att inlägget inte blir allt för knasigt.

Jag måste försöka börja skriva om Mollan på allvar snart. Jag har varit dålig på det den sista tiden.

Ciao!

1 kommentar:

  1. IDAS KLADDKAKA:

    Du behöver:
    2 ägg
    3 deciliter socker
    (äggen & sockret blandas ihop i en bunke.)

    sen blandar du ner:
    1 matsked vaniljsocker
    2 - 3 matskedar kakao
    1½ deciliter mjöl
    1 kryddmått salt

    150 gram smör som smältes i en kastrull, häll sedan ner det i smeten.

    smörj en form & ställ in kakan i ugnen på 175 - 200 grader i 30 - 35 min. :)

    servera gärna med grädde/glass.

    SMAKLIG MÅLTID.

    jag är bäst. (h)

    SvaraRadera