tisdag 6 oktober 2009

Frågor och svar

Hejsan!

Tänkte att jag skulle publicera lite frågor och svar ifrån Molly. Det är frågor som tidigare har publicerats, lite varstans. Några är taget från hennes blogg på aftonbladet, andra från en chatt. Jag har slumpmässigt valt ut några frågor till er läsare som har missat dom här svaren. Så nu får iallfall några av er reda på "ny fakta" om Molly.

Vad har du för inspiration när du köper kläder?
Det är väldigt olika, men jag är ganska noga när jag köper kläder. Jag är en sån människa som kan gå i flera dagar och fundera innan jag väl bestämmer mig för att köpa något. När det gäller lite finare sammanhang (t.ex. sångjobb), tar jag hjälp av världens bästa stylist Eva Personne. Förstår inte vad jag skulle gjort utan henne!

Min favoritaffär heter 2 plan och ligger i Mälarhöjden. Där kan jag gå och mysa hur länge som helst!


Hur tar man sig fram i musikbranschen?
Det är väldigt olika! Men det krävs att man tror på sig själv, aldrig ger upp (låter säkert klyschigt, men det är verkligen viktigt!) och även har otroligt mycket tur! Det finns så otroligt många bra i den här branschen och det gäller att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Sedan tror jag det är väldigt viktigt att vara ödmjuk, och ha roligt! Det syns så tydligt om man inte har det.

Hur började du sjunga?
Jag har sjungit så länge jag kan minnas! När jag var liten sjöng mina dockor till varandra istället för att prata, jag och mina systrar lekte Melodifestivalen, skrev låtar och lärde oss snabbt soundtracken till typ alla disneyfilmer!

Men man kan väl säga att det hela drog igång på riktigt i Gävle när jag var 12 år. En vän hade tipsat mig om ungdomsgården "Helges" där en viss Johan Jämtberg jobbade, och jag åkte dig för att testa på hur man gjorde i Gävle. På Helges lärde jag känna en massa underbara, musikglada barn och vuxna (däribland världens sötaste Alice Svensson som kom tvåa i årets Idol), och jag testade på alla möjliga olika musikstilar för att hitta min grej. Framför allt, bara hade roligt med musiken!

Det var genom Helges och Johan Jämtberg som jag sökte till Junior Eurovision song contest (ja, det är lika jobbigt att skriva det långa namnet som att läsa det!)


Gillade du att leka med dockor när du var liten?
Haha, jo det gjorde jag väl. Alla har väl haft sina perioder, men jag tror det mest gällde Lego-gubbar då för mig. Jag var faktiskt lite av en "pojkflicka" och mina närmsta kompisar var även pojkar.

Vart ligger ditt gym?
Det ligger på Birger Jarlsgatan 36 och heter Metropolis.

Hur gör du med håret för att det ska se ut som det gör?
Jag trivs väldigt bra i stora lockar, och lockar därför håret ganska ofta inför t.ex. sångjobb, eller bara inför en festkvällar. Vid fotograferingar, uppträdanden eller liknande, så brukar min frisör och hårstylist Emir Kapetanovic fixa mitt hår.

En hårprodukt jag inte klarar mig utan är Schwarzkopfs Dust it!


Skillnaden mellan Junior Eurovision Song contest och stora Melodifestivalen?
Ja, det är faktiskt väldigt stor skillnad. Dels så har jag förändras mycket sen sist (det var ju ändå tre år sedan! Vilket är väldigt skönt att tänka när jag tittar tillbaka på bilder..), och dels så var allting väldigt nytt för mig då. Det är ju mycket som är nytt fortfarande, men inte på samma sätt. Allt var även mer på lek då, och det här är ju en större grej med fler tittare, större uppmärksamhet i media och fler tävlande!

Men det är samma nervositet och samma konstiga, bedövande känsla som man drabbas av efteråt när man inser att det inte bara var en dröm.


Hur kändes det att stå där i duellen mot BWO?
Det var helt overkligt. Jag skakade som ett löv och har aldrig i hela mitt liv varit så chockad och lycklig som jag var när dom sa mitt namn! Jag trodde först dom sa fel, och det enda jag tänkte på innan, var "Grattis BWO, ni förtjänade det verkligen".

Hur kommer du och din sjungande syster överens?
Jag och mina systrar har alltid stöttat varandra. Körat och peppat! Jag har aldrig känt av någon form av konkurrens eller liknande. Vi har även ganska olika musikstilar.

Vilken musik lyssnar du helst på hemma?
Jag är en riktig allätare! Jag lyssnar helt och hållet efter humör! Det är som med godis, man kan inte bara äta en sort utan måste ha blandningen!

Hur påverkar din unga ålder dig, positivt och negativt?
Haha, jag har fått just den frågan en del, men själv så tänker jag inte alls på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar