tisdag 13 oktober 2009

Hur "kändis-molly" blev "vanlig-molly" och fanbloggen kom till

Molly vill att vi skickar in bilder till hennes email. Alltså såna bilder som är tagna på oss tillsammans med henne. Jag har aldrig träffat henne så jag har ju inga kort på oss, som ni kan läsa i kommentaren jag postade. Jag vill så väldigt gärna träffa henne någon gång, gärna flera gånger. Hon verkar vara en väldigt underbar person. Ja, jag vet att hon är underbar.

Jag vill berätta en sak. I början såg jag Mollan som en kändis. Det här med att hon är en "vanlig person" fanns liksom inte, hon var bara en känd person i mina ögon, en mycket begåvad och vacker sådan. Men nånting hände... det måste ha varit när jag köpte hennes debutalbum. Jag lyssnade på skivan, flera gånger om dagen, i några veckor. Jag besökte hennes blogg 1-2 gånger i månaden.

Men sen hände något igen. Jag slutade lyssna på hennes skiva. Jag slutade även besöka hennes blogg. Jag bestämde mig för att skicka skivomslaget till hennes bolag för att få den signerad. Efter några veckor trillar det ner ett kuvert i brevlådan. Det var från Molly Sandén. Hon hade signerat skivan. Hon signerade även ett idolkort. Jag fick även ett litet brev ifrån henne. Helt plötsligt började jag lyssna på hennes musik igen. Jag började besöka hennes blogg dagligen. Jag började även för första gången i mitt liv att kommentera någon annans blogg, dock blev det i början bara anonyma kommentarer.

Molly Sandén åkte i september till Grekland. Det var då som jag insåg att jag verkligen gillar den här tjejen. Jag minns att jag önskade att hon hade stannat i sverige under den här perioden. Jag saknade henne - även om vi aldrig träffas, eller mejlar till varann. Jag bestämde mig för att göra någonting åt det här. Jag ville göra något jag ALDRIG hade gjort tidigare, och samtidigt ville jag göra en överraskning till Mollan. Det var då idén till fanbloggen kom. Jag hade aldrig nånsin bloggat i hela mitt liv tidigare, och helt plötsligt startar jag en fanblogg. Förstår ni nu varför jag är så dålig på att blogga?

Efter att ha läst hennes blogg dagligen förvandlades hon, sakta men säkert, till en helt VANLIG person i mina ögon. Hon blev helt plötsligt en av mina förebilder. Hennes positiva inställning smittar av sig och jag önskar att jag kunde få vara med henne hela tiden.

Nu blev det ett långt inlägg, men jag tänkte att det kanske kunde vara kul för er att veta varför jag startade fanbloggen. Hoppas att ni gillade läsningen.

2 kommentarer:

  1. Jätte roligt att läsa hur du började med bloggen och du gör ett bra jobb :)

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! Jätteskönt att höra att man inte är så dålig, som man hela tiden har trott :D

    SvaraRadera