torsdag 24 september 2009

Recension

Jag tänkte berätta lite om showen. Det började med att Claes gick ut på scenen, sjöng en låt och hade sedan en fem minuter lång monolog. Typ Hej! Det är jag som är C. Eriksson. Vad står C för? Jag har för mig att många undrar vad C:et står för. Det står för Claes. Vad står Claes för? Jag kan gå och sätta mig. Det kanske var ett svårt skämt att börja med? "Vad står Claes för? - Jag kan sätta mig. Sedan förklarar han hur showen kommer se ut. Han tänker prata om ungefär ett femtiotal olika ämnen och samtidigt tänker han klä ut sig och agumentera mot sig själv om just dom här ämnena. Han fortsätter: Varför kom ni hit? Ni kanske tänker att det är en helt vanlig dag och jag har ingenting för mig? Tv:n finns men två timmar med mig låter mer lockande?

Jag kan säga att showen var en av de bästa jag sett och nådde alla mina förväntningar. I början var jag väldigt negativ och hade ganska låga förväntningar, då jag egentligen tycker bättre om hans bror, Anders. Jag tänkte: det är säkert tråkigt men jag går ändå! Jag garvade i två timmar och nu är Claes en av mina favoriter utav svenska komiker. Tänk vad så lite kan förändra så mycket.

Som jag skrev igår blev det stående ovationer och Claes blev rörd. Jag såg att han blev tårögd när publiken reste sig upp och fortsatte jubla och applådera.

I betyg får showen 4.5/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar