tisdag 8 december 2009

Melodifestivalen 2010

Jag är lite smått överraskad över 2010 års startfält i melodifestivalen. Det är ovanligt få bra artister med: Elin Lanto, Darin, och ja.. det är väl dom. Två personer av 32 bidrag? Men sen är det vissa andra som brukar vara bra, fast inte i såna här sammanhang. Anders Ekborg, som enligt mig är en av sveriges bästa skådespelare utav "de äldre", ska bli väldigt kul att se. Dogge Doggelito är intressant, dels för att han är en framgångsrik hiphopartist, men mest för att han ska tävla tillsammans med Andra Generationen. Det är två helt olika stilar.

Jag är även nyfiken på Eric Saade. Jag har inte hört något med honom, förutom 30 sek av en låt från hans tid i What's Up. Jessica Andersson är rätt okej med, men hon börjar kännas som ett slags "eko" i melodifestivalen. Hon är iallafall snygg att titta på. Och nu finns det bara en till som jag är nyfiken på. Anna Bergendahl. Jag minns henne från idol. Oftast var hon bra, men ibland kunde hon vara dålig, och då menar jag riktigt dålig. Jag minns dock när hon sjöng "mamma mia", ett av de bästa framträdanden som har gjorts i svensk idolhistoria och det hänger hon löst för?

Jag ska försöka sluta nu, det blev ett rätt långt inlägg. Jag ville bara skriva en liten åsikt eller en recension om vad jag tycker och tänker inför den kommande melodifestivalen.

Om jag får säga vilka jag helst vill se i finalen, (och dessa artister kommer nog bara åka till andra chansen eller bli utslagna i sin deltävling, för det brukar vara så när jag ska tippa nån i förväg), så skulle jag nog vilja se Elin Lanto, Anna Bergendahl, Eric Saade, Darin och Andra Generationen & Dogge Doggelito. Nu har jag inte hört låtarna, dock, men jag går efter artisterna. *ler*

Aja, ska sluta nu. Men jag postar ett inlägg lite senare. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar