lördag 2 januari 2010

10 år 20 låtar

Jag har läst en del om de tio bästa albumen, låtarna, artisterna, mm under det årtiondet som nyss var. Det är väldigt sällan man brukar hålla med en sån där lista, så jag tänkte vara lite udda. Jag tänkte göra en egen lista. Kommer lägga ut en lista i veckan, med de bästa albumen, artisterna, låtarna och filmerna under årstiondet som nyss försvann. Hoppas att ni inte har nåt emot det. Ni får gärna kommentera era favoriter under 2000-talet, så kan jag lägga upp en Molly Sandén-fans lista om ni vill.

Iaf, här är min lista med de 20 bästa låtarna. Jag är ju som sagt en musiknörd, så jag väljer 20 låtar istället. Det har gjorts så många låtar de senaste tio åren, så...

Förresten.. Undrar ni varför jag lägger upp alla videos till låtarna så beror det på att om ni vill höra någon av låtarna så vill jag inte att ni ska behöva googla, tycker detta är enklare. Jag vet att det kanske blev lite mycket och jag ber om ursäkt isåfall.

20. Fonky Fresh - Tänk Alla Gånger


19. Britney Spears - Gimme More


18. Wheatus - The London Sun


17. The Ark - A Fool To Remain Sane


16. Mattafix - Big City Life


15. Kent - Chans


14. Petter - Samma Samma


13. Molly Sandén - Hallelujah


12. Akon - Never Took The Time


11. Sanna Nielsen - Strong


10. Akon - Sorry, Blame It On Me


9. Shakira - Whenever, Wherever



8. Nordman - I Lågornas Sken


7. Eminem - When I'm Gone


6. Eamon - (How Could You) Bring Him Home?


5. Molly Sandén - Stanna Kvar


4. Lilleman - Vart Tog Pappa Vägen?



3. Ringo Starr - Liverpool 8


2. Wheatus - Teenage Dirtbag


1. Eamon - Fuck It (I Don't Want You Back)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar